Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Sähköinen huolinta – Vähemmän paperia, lisää nopeutta

Käytät vähemmän aikaa lähetysten valmisteluun, vähennät paperitöitä ja nopeutat tullausta, kun otat käyttöön DHL:n sähköisen huolintapalvelun.
DHL:n sähköinen huolintapalvelu mahdollistaa tullausasiakirjojen lähettämisen sähköisesti. Asiakirjoja ei tarvitse enää tulostaa eikä liittää lähetysten mukaan. Tämä ilmainen palvelu säästää sekä lähetysten valmisteluun kuluvaa aikaa, että vähentää paperi- ja tulostuskuluja.

Miten sähköinen huolinta auttaa minua?

  • Säästää aikaa – ei tarvetta liittää laskuja lähetyksen mukaan
  • Säästää rahaa – vähentää paino- ja paperikuluja
  • Vähemmän viiveitä – kun asiakirjat ovat aiemmin käytettävissä, jää enemmän aikaa niiden käsittelyyn
  • Ympäristöystävällistä – vähentää paperin ja tulostustarvikkeiden käyttöä

Kuinka sähköinen huolinta toimii?

Sähköinen huolintapalvelu on integroitu DHL XML -palveluihin ja DHL IntraShip -lähetysohjelmaan. Sinun tarvitsee rekisteröityä sähköiseen huolintapalveluun vain kerran, jonka jälkeen se on tarjolla automaattisesti kun valmistelet lähetyksiäsi, mikäli palvelu on saatavilla määränmaahan sekä Tullin arvorajojen puitteissa.
Kun käytät sähköistä huolintapalvelua, voit luoda kauppa- tai proforma-laskun DHL:n lähetysohjelmissa tai ladata valmiit laskut.

Kuinka aloitan sähköisen huolinnan käytön?

Sähköinen huolinta on saatavilla DHL XML-palveluiden ja DHL IntraShip -ohjelman kautta. Aloittaminen on helppoa:

Sähköisen huolinnan ehdot

Nämä sopimusehdot koskevat DHL:n sähköisen huolintapalvelun (Paperless Trade) käyttöä. Sähköisen huolintapalvelun käytön katsotaan muodostavan omasta puolestanne ja/tai edustamanne yrityksen tai yhteisön puolesta (jäljempänä ”Käyttäjä”) näiden sopimusehtojen hyväksymisen. DHL pidättää oikeuden milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta muuttaa tai päivittää näitä sopimusehtoja, ja teidän katsotaan hyväksyneen muutokset käyttäessänne palvelua päivityksen jälkeen.

Vahvistatte, että olette lukenut ja hyväksynyt DHL Expressin kansainvälisten pikakuljetusten sopimusehdot ja että sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin Käyttäjän kansainvälisiin lähetyksiin. Lisäksi vahvistatte, että olette lukenut ja hyväksynyt muiden DHL:n palveluiden, sovellusten ja sivustojen ehdot ja/tai käyttölisenssit, joita olette aiemmin käyttäneet tai joita tulevaisuudessa aiotte käyttää niiltä osin kuin ne liittyvät sähköiseen huolintapalveluun.
Käyttämällä DHL:n sähköistä huolintapalvelua Käyttäjä:
  • valtuuttaa DHL:n lähettämään Käyttäjän kansainväliset lähetykset käyttämällä sähköisiä asiakirjoja paperisten asiakirjojen sijaan,
  • sitoutuu antamaan ja ilmoittamaan DHL:lle kaikki tarvittavat tiedot Käyttäjän kansainvälisiä lähetyksiä varten,
  • valtuuttaa DHL:n käyttämään Käyttäjän kansainvälisten lähetysten kuljetusta varten kaikkea ilmoitettua tietoa, mukaan lukien rajoituksitta yrityksenne kirjepohjaa, sähköistä allekirjoitusta ja muita yksityiskohtaisia lähetysten tietoja,
  • takaa ja vakuuttaa, että kaikki DHL:lle annetut tiedot ovat oikein, täsmällisiä ja täydellisiä,
  • takaa ja vakuuttaa, että hänellä on tarvittavat oikeudet ja valtuudet ilmoittaa DHL:lle vaaditut tiedot ja antaa DHL:lle toimeksianto lähetysten kuljetettamiseksi,
  • ottaa täyden juridisen vastuun DHL:lle ilmoittamiensa tietojen ja asiakirjojen paikkansapitävyydestä, täydellisyydestä ja luettavuudesta. Käyttäjä vahvistaa ymmärtävänsä, että virheellinen, epätäydellinen tai ei-luettavissa oleva tieto tai asiakirja saattaa aiheuttaa viiveen tai virheen palvelussa ja Käyttäjä vapauttaa DHL:n kaikesta vastuusta sellaisesta aiheutuvasta palvelun myöhästymisestä tai epäonnistumisesta.
Käyttäjä sitoutuu omalla kustannuksellaan puolustamaan DHL:ää ja korvaamaan DHL:lle, sen emoyhtiölle, tytär- tai konserniyhtiöille, niiden henkilöstölle, johtajille, edustajille, siirronsaajille tai seuraajille kaikki vaatimukset, kanteet, vahingot, kustannukset, sakot ja tuomiot mukaan lukien kohtuulliset asianajo- ja oikeudenkäyntikustannukset (jäljempänä ”Vaatimukset”), jotka aiheutuvat siitä, että DHL käyttää tietoa, jonka Käyttäjä on antanut tai ilmoittanut DHL:lle Käyttäjän kansainvälisen lähetyksen kuljettamiseksi. DHL on oman harkintansa mukaan omalla kustannuksellaan oikeutettu itse järjestämään puolustuksensa sellaisia Vaatimuksia vastaan. Käyttäjä sitoutuu siihen, ettei Käyttäjä sovi mitään Vaatimukseen liittyvää asiaa ilman DHL:n etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.